Bóle karku

Skąd się biorą i dlaczego bolą plecy między łopatkami albo ramię czy nawet dłoń?
Bardzo często zdarza się, że przychodzi ktoś i skarży się na ból między łopatkami a terapeuta zamiast masować to miejsce zaczyna coś czarować przy szyi…
Po pierwsze, musicie wiedzieć, że problemy z szyją (bóle w tej okolicy) mogą mieć bardzo różne przyczyny. Do najbardziej nieoczekiwanych przyczyn można zaliczyć problemy z wątrobą lub żołądkiem. Obydwa te narządy są unerwiane, między innymi przez nerw błędny który wychodzi tuż u podstawy czaszki z jeden i drugiej strony kręgosłupa. Jeśli coś dzieje się nie tak w wątrobie to ból i spięcie mięśni karku występuję po prawej stronie. Jeśli przyczyna jest po stronie żołądka to objawy występują po lewej stronie szyj. Czy często to się zdarza? Dość często. Sam miałem już dość dużo takich pacjentów u których pracując na żołądku łagodziłem a nawet całkiem leczyłem problemy z szyją.
Inne powody? Dość banalne, przeciążenie mięśni przy pracy przy komputerze. Spięcie mięśni powoduję nieprawidłową pracę kręgosłupa co w efekcie daje ból, często promieniujący do łopatki lub ramienia. Czemu promieniuje? Już chyba znacie odpowiedź. Nerwy które wychodzą z odcinka szyjnego unerwiają okolice barku, okolicę między łopatkami oraz całą rękę.
Jeśli jest poważniejszy problem w szyj – wypuklina czy inne choroby które ograniczają ruchomość nerwu albo na niego naciskają, ból może promieniować nawet do palców. Często zdarza się, przy poważniejszych chorobach, że ból czuje się tylko w dłoni a w szyj ani trochę.
Co robić? trudno powiedzieć. Na pewno należy zbadać co jest przyczyną bólu i wtedy podjąć odpowiednie kroki by było lepiej.