Nasze ciało

Nasze ciało… Niesamowity mechanizm który jest zdolny do wspaniałych rzeczy. Możemy tworzyć, niszczyć, naprawiać, uzdrawiać. Nasze ciało może podnieść wielkie ciężary, rozciągnąć się w niewyobrażalny sposób.
Koordynacja niektórych ludzi wzbudza w nas podziw. Wiemy jak wyglądamy, zdajemy sobie sprawę, że są płuca, serce, nerwy i wiele innych narządów, tylko czemu jeśli przychodzimy z bólem łokcia to terapeuta nam leczy szyję? Dlaczego jeśli doskwiera nam ból kolana to rehabilitant patrzy na stopy, sprawdza biodro, kręgosłup? Często może nas zdziwić postępowanie dobrego terapeuty.
Musimy sobie zdać sprawę, że nasze ciało jest bardzo skomplikowane. Narząd ruchu opiera się na zasadach mechaniki (biomechaniki). Jeśli któraś z jego części (np. któryś staw) źle działa albo któryś mięsień został przeciążony to pewna dysfunkcja tego miejsca odbija się na innych częściach ciała. Płaskostopie może wywołać ból w kolanie, co może skutkować złym ustawieniem stawu biodrowego. Idąc dalej tym tropem może dojść do przeciążenia odcinka lędźwiowego kręgosłupa i bólu właśnie w tym miejscu.
Jeśli boli kolano? O stopie już powiedziałem ale dlaczego biodro? Często przy chorobach zwyrodnieniowych stawu biodrowego boli właśnie kolano, wiąże się to z unerwieniem tych dwóch miejsc. Ból który teoretycznie powinien być w biodrze jest przekazywany przez nerwy do kolana gdzie dopiero jest odczuwany. Jak już mówimy o nerwach to pamiętajcie, że „wychodzą” one z kręgosłupa i dlatego poza miejscem bolesnym również trzeba „ruszyć” kręgosłup by „odciążyć” nerwy.
Tak to mniej więcej w skrócie wygląda. Ciało do tej pory jest wielką zagadką i często nas zaskakuje. Jeśli trafimy w ręce dobrego terapeuty to zobaczymy, że wiele dolegliwości możemy wyleczyć bez „pigułek”. Jeśli czegoś nie rozumiecie albo chcielibyście zrozumieć co robi terapeuta to nie wahajcie się pytać. Ta wiedza pozwoli Wam lepiej zrozumieć problem i w przyszłości zapobiec by znów się pojawił.