Rozgrzewka

O czym musimy pamiętać zanim przystąpimy do właściwej części treningu?
Nie będę wspominał o odpowiednim ubraniu – wygodnym, nie krępującym ruchów, dobranym do treningu jak chcemy wykonać. Przed właściwą częścią treningu nie możemy zapomnieć o ROZGRZEWCE!!! Jak sama nazwa wskazuje, ma ona na celu rozgrzanie organizmu. Przygotowanie naszego ciała do wysiłku. Nie powinna ona zajmować za dużo czasu – 15 do 20 minut. W zależności od treningu jaki jest przed nami rodzaj rozgrzewki jest inny ale nie zapominajmy, że rozgrzewamy całe ciało.
Na przykład przed bieganiem nie skupiamy się tylko i wyłącznie na nogach ale również ręce, nadgarstki, kręgosłup (szyję też). Poza rozgrzaniem mięśni dobrze jest je również porozciągać. Rozciąganie przed treningiem nie powinno być długie. Jeśli zbyt długo będziemy się rozciągać, mięśnie utracą zdolność do podjęcia wysiłku i trening będzie mniej wydajny. Co daje nam rozgrzewka, której większość z nas unika albo robi od niechcenia?

  1. poprawia elastyczność mięśni – zwiększa ich zdolność do pracy oraz zmniejsza możliwość kontuzji
  2. przyspiesza akcję serca oraz oddech – dzięki czemu mięśnie mogą być szybciej odżywione i dotlenione
  3. zmniejsza tarcie w stawach – dzięki czemu mniejsza możliwość na urazy stawów
  4. przygotowuje organizm do cięższej pracy
  5. pobudza układ nerwowy.

Jeśli robicie rozgrzewkę albo zamierzacie od dziś robić a nie bardzo wiecie jak i czy dobrze robicie, zawsze możecie się kogoś poradzić. Popytać, pozbierać informacje z różnych źródeł i dostosować rozgrzewkę tak by dla Was była idealna.

Dobra rozgrzewka to podstawa udanego treningu!

Post navigation

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *